Porady praktyczne

.
https://gohere.pl/p/2Afj/ysz9/wso7


obrazek linkiem do zakupu podobnego sprzętu turystycznego

.
Samochód sprowadzony z "Zachodu" z zamontowanym już CB radiem - przeważnie nastoletni - a takich w naszym kraju jest ok. 90% - na dodatek eksploatowany w różnych, niewiadomych dla nas warunkach atmosferycznych, ma z pewnością rozstrojony układ antenowy.

- jakiekolwiek ostre załamania kabla zasilającego antenę podczas "upychania" w różne zakątki kabiny, powodują utratę jego impedancji falowej (oporności falowej) fidera, z uwagi na zmianę średnicy jego dielektryka. Bo przechodzenie fali elektromagnetycznej z jednego ośrodka do drugiego - nieco zmienionego - może doprowadzić do rozstrojenia naszego fidera i żadna idealnie nawet zestrojona antena nic na to nie poradzi ..

- nie montujmy / stawiajmy/ anten blisko ogrzewanych szyb - ścieżki oporowe w kształcie spiral też oddziałowują niekorzystnie na naszą antenę
.
- nie uruchamiajmy silnika - szczególnie z instalacją 24V - przy włączonym CB radio. Nawet najlepsze reduktory (przetwornice) napięcia 24/12 V potrafią przepuścić podczas rozruchu - czyli używania rozrusznika o znacznej mocy - jakieś "dzikie" napięcia i częstotliwości, szkodzące naszemu CB. 

- dobór samego CB radia ma również zasadnicze znaczenie dla komfortu w codziennym korzystaniu z niego. Im mniej "wynalazków" konstrukcyjnych, pokręteł, przycisków itp .. tym mniejsza możliwość awarii tego, czy innego układu. 
Natomiast sam zakup - żądajmy w sklepie podłączenia owego radia do zasilania i włączmy go (nie korzystając oczywiście z przycisku mikrofonu) - na razie bez podpinania anteny. Jeśli usłyszymy mimo to z niego jakieś szumy / trzaski - zrezygnujmy z owego modelu. Są to bowiem tzw. "szumofony", które w naszej codziennej pracy będą nas po prostu wkurzać. 
~~

Brak komentarzy: